Wednesday 6 February 2013

KEHENDAK ATAU KEPERLUAN ??

Assalamualaikum =)

hee sekarang tepat jam 5.43 a.m . Bermakna saya bangun awal :) sempat lagi nak berblogging before going to school . You guys , hari ni sekolah saya anjurkan program merentas desa . The luckiest is sixth former tak payah kena lari . Just jaga checkpoint dan tolong-tolong cikgu . 

Kehendak atau keperluan ni merupakan sebuah tajuk yang membicarakan tentang pengurusan wang dalam kalangan pelajar bagi mengelakkan bad financial problem . Nafsu teenager ni paling kuat di antara lain-lain peringkat umur . Pantang je nampak duit terus buat list barang nak beli . Hoho you guys better ucap alhamdulillah sebelum berangan nak beli benda entah apa-apa . Duit itu penting . Aku pun pernah tersalah guna wang tu . Dah la beratus-ratus . Ieee kenapa la aku jadi macam tu . Tapi sekarang semuanya dah ok . Wang dah boleh disimpan . Bahagianya =) .

How to manage the money wisely ? first and foremost , kamu kena list barang yang kamu perlu sangat-sangat . Sebagai contoh , you must buy an exercise book , beli stationary yang tak cukup lagi , bayar yuran yang wajib kamu bayar . Kehendak pulak meliputi keinginan kita untuk memiliki sesuatu barang . Ya kehendak itu tidak terbatas . Tapi cuba la tengok taraf ekonomi kamu macam mana ya . contoh kehendak ialah nak memiliki beg tangan , nak fon samsung galaxy note and many more .

saya rasa saya cuma bagi one way to manage the money wisely . saya kekangan waktu ni . nak mandi-mandi dahulu . assalamualaikum =)

No comments:

Post a Comment