Saturday 1 December 2012

sahabat

Assalamualaikum muslimin dan muslimat . . . salam sejahtera saya ucapkan juga kepada non-muslim . . . kita kan satu Malaysia . . . so , we must respect each others . . . bagi saya , sahabat ni merupakan seseorang atau kawan yang paling boleh dipercayai (truly friend) . . . biasanya truly friend ni hanya satu dalam seribu . . . payah nak cari kawan yang boleh tolong kita masa susah dan senang , nak simpan rahsia dan memimpin kita ke arah kebaikan . . .
okay ! picture kat atas ni merupakan screenshot dari dalam smartphone (biarlah rahsia) ... conversation ni yang awesome sangat ... siap kami ampa lagi ... ouh skemanya (kedahan) ... actually kawan saya tu orang selangor ... dia bercuti kat rumah tok dia ...nama dia Izzah Aida , pelajar Asasi Sains Fizik Semester Satu di UIA ...tengok conversation tu ... penuh dengan adab sopan ... ha , macam ni la gaya perbualan yang baik ... tak menyakiti hati orang dan dapat mengeratkan hubungan sesama Muslim ... perancangan yang penuh bermakna ... tak ada sebarang masalah ... cuba la bertolak ansur dalam membincangkan sesuatu perkara ... hasilnya terbukti macam dalam gambar di atas ... siap dengan smiley lagi ... ouh awesome bangat !
mana satu saye ni ?? eh eh macam kami ni twin pulak ... okay , saya yang pakai baju biru dan memakai tudung yang berwarna cekelat tu ha ... tak segak tapi sweet (macam la boleh rasa , walhal skin manusia memang rasa masin,,takde sweet-2nye)...ha , di belakang saya tu la sahabat saya tu ... comelnya dia , sengih sampai ke telinga :)) hee sebenarnya senyuman dia tu menunjukkan dia seorang hamba Allah yang taat akan perintahNya (in shaa Allah) ... tengok wajah dia ... ada nur (cahaya) ...saya dengan izah ni kawan dari umur 12 tahun ... satu sekolah ... both of us pulak dapat result yang sama (5A) dan continue study pun di tempat yang sama (SMKA YAN) ... bila form 4 pulak masing-masing belajar kat tempat lain ... saya tukar sekolah harian (saya sakit actually) dan izah tukar ke KISAS sebab result PMR dia yang brilliant bangat ... sejuta tahniah ... even dah berpisah , kami masih lagi contact ... kalau dia balik Kedah , kami akan berjumpa , sampai la sekarang ... pic kat atas ni was taken on 1 December at Pantai Murni ... dengan berbekalkan cucur jagung , alhamdulillah saya kenyang ... jazakallahukhairan :)
awesome sangat lukisan ni :) lukisan ni izah yang buat ... kalo saya jangan harap la , tangan macam kayu ... saya tau dia suka lukis kartun-kartun jepun ni ... subhanallah , cantik sungguh lukisan hasil tangan Izah ni ... dulu masa form 1 dia penah cakap teringin nak amik course yang berkaitan dengan animasi dan nak continue study kat jepun ... tapi apakan daya izah , kita hanya boleh merancang tetapi Allah yang tentukan ... dapat sains fizik pun ok jugak ... bila ditanya sekali lagi tentang cita-cita , dia cakap nak jadi pensyarah macam ayah dia ... dan makcik dia professor to be ... insyaAllah ... all the best , izah :)
hee satu lagi lukisan katun ... yang ni pulak katun muslimah ... permintaan saya ok ... alhamdulillah ditunaikan tanpa sebarang rungutan ... cantik dan awesome sangat :) SAHABAT YANG BAIK IALAH SAHABAT YANG SENTIASA MEMIMPIN KITA KE ARAH KEBAIKAN ...sekian :)

No comments:

Post a Comment