Wednesday 30 January 2013

AMALAN SEHARIAN

Assalamualaikum =)

Setiap orang pasti ada amalan tersendiri kan ? Sama ada baik atau buruk . Alhamdulillah amalan ini saya praktikkan dari tahun lepas lagi . Khususnya ketika waktu persekolahan . Nak tahu ke ? Jom terjah !

5 pagi : Time ni wajib aku bangun tidur . Kadang saya terjaga je sebab dengar bunyi loceng berdering . Pastu tidur balik .  Tapi selalunya bangun mandi , solat sunat , ulang kaji , iron baju sekolah , masak untuk sarapan , solat subuh .

7 pagi : Mula bergerak ke sekolah . Sebelum tu baca selawat tafrijiyyah at least sekali . Kena pergi awal la nanti susah nak cari parkir . Adoyai =(

1.20 petang : Time ni dah tamat waktu persekolahan sesi pagi . Hooray bestnya . Saya selalunya orang yang terawal keluar dari kelas . Honestly saya tak selesa duk kat sekolah lama-lama sebab saya sukakan suasana yang sunyi . Mudah nak layan perasaan . Kalau kat sekolah kan bising-bising . Oh tak suka tak suka ! Bila balik rumah , saya akan makan dahulu , mandi , solat dan makan . Ya makan itu penting . Even saya makan banyak tapi body maintain kurus macam tiang gol . Kemudian saya akan tidur untuk satu jam . Lama ka ? Tapi bagi saya tempoh satu jam itu cukup membuatkan saya berasa segar untuk buat sebarang kerja . 

4 petang : Dah start buat kerja sekolah . bagi siap jugak waktu petang . waktu malam boleh ulang kaji . Bila masuk waktu jangan lupa solat pulak .

6 petang : Ikut mood . kekadang duk dalam rumah online facebook , tengok tv ka . Kalau rajin pergi pantai . Amik angin la katakan =)

7 petang : Tengok tv3 . haha sama jugak bila masuk waktu solat la .

9 malam : Start dah revise the previous lesson . 

12 malam : Tidur dah kot =)

#bila masa nak mesej insan yang teristimewa#
#sambil-sambil la you guys#

No comments:

Post a Comment