Monday 14 January 2013

SCHOLARSHIP

Assalamualaikum ...

sepanjang aku study , aku tak pernah dapat scholarship ... this is the first scholarship i got  ... bukan senang nak dapat scholarship ... government buat penelitian dalam memilih calon scholarship ... alhamdulillah , i'm the one who luckiest ... tak disangka-sangka rezeki aku bulan ni murah sangat ... even ada pelbagai rintangan , ada je jalan penyelesaian ...

honestly aku memang ada financial problem ... yela awal2 sem mesti nak kena beli macam-macam ... ditambah pulak dengan kerja kursus dua subjek untuk sem ni ... Allahuakbar ! sememangnya seronok bila cikgu serah buku akaun ... aku ingatkan takda income lagi .... sekali tengok rm635 untuk past sem ... rasa seronok dan teruja ni hanya Allah yang tahu ... yela first time dapat biasiswa ... cikgu cakap sebulan dapat rm90 ... kawan-kawan ramai cakap murah sangat rm90 ... tapi aku tetap bersyukur ... at least ada jugak daripada tiada ...

ouh terlupa pulak nak cakap ... biasiswa yang aku dapat ni khas biasiswa pelajar tingkatan 6 ... aspek pertama pihak kementerian tengok ialah pendapatan waris ... mujur la ayah aku dah pencen ... dapat jugak aku rasa nikmat biasiswa ... yang kedua ialah tanggungan .... berapa ramai anak yang masik bersekolah ... ketiga ialah keputusan ... nasib baik la result spm aku ok .... rasa syukur tak terhingga kepada Allah ...

dalam kelas tadi aku tak habis-habis belek buku akaun ... yela rasa teruja tak hilang lagi .... since member aku cakap aku ni cewi ... aku bukan cewi la ... aku teruja ja .... aku sikit pun tak ambik hati .... kita jangan sensitif sangat kelak makan diri kita sendiri ... understand ??? kemudian cikgu edar borang untuk keluarkan wang where kat borang tu kita kena isi berapa ringgit yang kita nak keluarkan dan tujuan pengeluaran wang tu ... beres ?? aku pun isi la borang tu dengan rasa berbelah bagi ... nak keluarkan wang atau tidak ?? better kalau aku minta pendapat mak aku ...

excited la masa bawak moto on the way balik rumah ... nak tunjuk kat mak buku akaun tu ... sesampai je rumah mak tengok dengan wajah gembira ... she creates a warm smile ... it was pleasant to me ... so aku mintak permission mak untuk keluarkan duit ... mak cakap tak payah keluarkan duit tu sebab mak mampu lagi nak sara ... alhamdulillah ... so aku ikut je cakap mak aku ... 


No comments:

Post a Comment