Sunday 2 December 2012

kata-kata semangat

Assalamualaikum to all Muslims ... salam sejahtera saya ucapkan kepada non-Muslim...cliche okay ! cliche pun cliche lah asalkan saya guna words yang tak menyakitkan hati orang ... betol ? actually , saya ni masih student ... nak kata pelajar cemerlang pun tidak jugak ... senang cakap saya ni pelajar biasa ... sekarang kan bulan Muharram ... apa salahnya saya nak bina azam baru dengan kata-kata semangat yang sedia maklum kita dah dengar ... nak kata-kata semangat ? jom ikut saya mengembara ke arah perubahan rohani dan jasmani :) VIA TEXTGRAM ...i created them by myself ,okay!
actually i never beg my parents pardon before sleeping ... yela dah tak practise dari kecik-kecik cili padi lagi ... in shaa Allah i will practise this when i have my own family ... jika kita meminta maaf atau memaafi sesuatu kesalahan , kita akan rasa tenang...yela dah zero-zero ... kalau la malaikat cabut nyawa waktu kita tidur , kena azab la jawabnya nanti ... tu pun kalau kita ada buat salah dan menyakiti hati orang lain... sebesar zarah mana pun dosa seseorang terhadap kita , ampunkan jela ... yela sedangkan nabi pun ampunkan umat ....
senyum tak perlu kata apa-apa ... acewahh lirik lagu lagi....yela senyum la ... senyum ni merupakan sunnah Rasulullah....okay , huraian dah ada macam kat gambar di atas...
payah nak jumpa orang yang tak pernah melakukan kesalahan sekarang ni ... kalau tidak dengan perbuatan , mesti ada jugak lisan yang silap ... sudah menjadi adat masyarakat sekarang ni bagi persepsi yang negatif pastu mengumpat sana-sini...watch your mouth , okay ! jangan kerana mulut , badan binasa ... saya pun pernah buat silap ... hanya kerana mulut ni saya mengata tentang keburukan orang lain , cash pulak yang Allah bayar kat saya...pastu bertaubat dah ... Alhamdulillah sekarang mulut ni dah boleh control...bertaubat lah kamu ... nescaya tidak ada lagi tompok hitam di hati kamu ... asalkan kamu melakukannya dengan penuh rasa ikhlas ... ramai ilmuwan sekarang yang dahulunya mereka jahil tentang agama dan sekarang mereka adalah orang yang paling celik dan agama ... malah mereka mampu imbang keperluan dunia dan akhirat...subhanallah :))
perisai bagi manusia ialah ilmu ... tanpa ilmu , manusia mudah diperbodohkan dan tidak dapat mencapai kemajuan diri ... satu lagi pepatah Arab , menuntut ilmu biar sampai ke negeri China ... Ilmu yang kita ada sikit sangat ... so menuntut la ilmu ... tak guna kalau kita hanya menuntut ilmu dunia tetapi ilmu akhirat kita ketepikan...jangan jahil tentang agama...
ye sahabat payah nak cari...hanya seorang dalam seribu... tapi saya ada dua orang sahabat yang sya boleh trust mereka ... izzah dan zawani :)
ohohoii maaf la buat keja satu per dua jalan ... kesuntukan masa ni ... selamat beramal ye ... assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment