Tuesday 25 December 2012

Insan lemah

Assalamualaikum......

Aku insan yang lemah. Perlukan bimbingan supaya aku sentiasa berada di jalan yang benar. Aku juga pernah tergelincir dari keimanan. Astaghfirullah. Aku memohon taubat kepadaMu ya Allah. Hehe dua hari lepas, alang-alang mak aku nak cari barang untuk kenduri, aku pun pujuk la mak aku belikan buku rujukan untuk penggal. Ura-ura mengatakan next year aku dapat baucer rm200. Ouh thank you Najib. Jasamu dikenang hingga ke akhir hayat. Nasib la hari tu mood mak aku baik. Buku untuk semua subjek aku ambik. Amboi. Nampak gayanya kena study smart la. Kena dapat brilliant result untuk banggakan mak abah.

Aku beli buku-buku tu kat Popular (Aneka) . Eh kalau hangpa nak tau pasaraya aneka la yang paling tip top kat tempat aku. Biasa la luar bandar. Tapi aku syukur segala keperluan ada je. After taking all of the chosen text book, i'm going to the novel's part. Mak aik terbeliak mata aku. Banyak novel baru yang diterbitkan. Mak aku permit aku ambik sebuah novel je. Lastly aku ambik novel BILIK 616. sebabnya genre seram. Aku suka cerita seram ni. Then aku tengok kat motivation book part. Buku2 motivasi pun macam best jgk. Tak pe la. Aku ingat nanti2 jela aku beli buku tu. Tak ku sangka. Tak ku duga. Mak aku beli kedua-dua buku motivasi yang aku pendam nak ambik tadi tu. Alhamdulillah Allah telah permudahkan urusanku.

Bila sampai rumah, aku ambik buku hasil pena prof. Aku baca dan hayati. Tenang jiwa aku. Terima kasih ya Allah

No comments:

Post a Comment