Saturday 22 December 2012

Azam 2013

Assalamualaikum :-) muslimin dan muslimat sekalian. Lebih kurang sembilan hari lagi dah nak masuk tahun 2013. Last year aku ada jugak pasang azam itu dan ini tapi satu pun tak dilestarikan. So aku nak make sure azam tahun ni dilestarikan. Kalau tak seratus peratus pun takpe asalkan ada jugak inisiatif nak capai azam tu. Aku nak pastikan kehidupan aku pada tahun hadapan lebih baik daripada kehidupan pada tahun ini. Jom tinjau azam dan target aku.

1-Mantapkan lagi ibadah wajib dan menambah ibadah sunat.

2-Taat kepada ibu bapa dan bersabar dalam melayani karenah mereka.

3-Eratkan lagi silaturrahim dengan manusia yang lain. No more gosip and backbiting.

4-Jaga kesihatan. Ikut cara pemakanan yang betul agar tubuh badan sihat dan cergas.

5-Kurangkan hiburan seperti mesej, facebooking, tonton televisyen dan hang out dengan kawan2.

6-Buku sebagai peneman sejati.

7-Kurangkan gelak dan berbual kosong.

8-Save RM1000 dalam masa setahun hasil daripada baki wang perbelanjaan persekolahan.

9-Majukan lagi bisnes mak.

10-Cemerlang dalam akademik dan kokurikulum

SEKIAN

No comments:

Post a Comment