Wednesday 9 January 2013

Workaholic

Assalamualaikum as the beginning of speech.

Last year aku fail dengan godaan duniawi. Gila engkau. Masa berlalu begitu saja without said hello or bye. Masa buat don't know je dengan aku. Heh! Masa tetap berjalan la. Masa tak akan berhenti even a seconds lah sampai la hari kiamat. Kau ingan malaikat pencabut nyawa bagi kau permission nak buat solat sunat taubat untuk five minutes. Sorry la ye.

For this year, tanggungjawab aku begitu besar. Ya tanggungjawab student  .kena timba dan perah otak. Tapi dalam keperitan menimba ilmu ada jugak terselit rasa kebahagiaan. Kemuncaknya bila grab the success. Pegang segulung ijazah. Lambung topi tinggi-tinggi. Take picture dengan buddies and family. Kemudian letak dalam frame dan gantung kat wall. Yang modern terus upload kat facebook @instagram. Ramai pulak yang like. Huh! Lagi membakar semangat. Yang penting jangan riak.

Azam aku nak workaholic. Eh-2 i not the mabuk one. Aku nak kuat bekerja. Giat bekerja. Bekerja yang aku maksudkan kat sini study. Yes study. I ♥ study. Aku mula sedari yang aku selalu berdamping dengan buku. Aku jugak tidak mengagungkan bintang k-pop atau hiburan duniawi. Yes aku layan jugak hiburan ni but just for a moment. Tak salah kan.

Sapa yang kata aku ni best student to be for this year, syukran aku ucapkan. Ucapan itu adalah doa. Moga ucapan kalian dimakbulkan Allah. Bittaufiq wannajah. Workaholic okay!

No comments:

Post a Comment