Friday 11 January 2013

KNOWLEDGE HUNTER

Assalamualaikum...

i am a knowledge hunter ... sangat mendahagakan ilmu ... never mind la ilmu dunia atau akhirat sebab kedua-dua ilmu ni sangat penting ... if we just learnt about akhirat knowledge , kita akan mudah diperbodohkan oleh manusia-manusia berhati busuk di dunia ni ... if we just learnt world knowledge , kita akan dipandang hina oleh Allah ... so better kita stabilkan kedua-dua ilmu ni ... FYI , sesetengah ilmu dunia juga penyumbang kepada penambahan pahala kita ...

Alhamdulillah dari kecik lagi mak aku dah ajar aku berdamping dengan buku ... bila mak aku bawak aku pi book store , mesti aku ambil at least two books ... kadang-kadang ada sesetengah buku ni wrapped ... the cover looks so nice ... bila balik rumah tengok-tengok isi buku tu tak menarik ... takde gambar atau warna untuk attract readers read the book ... so i ignore je book tu ... jahat kan aku ... kalau buku motivasi mesti ada gambar ... tengok la macam mana pakar motivasi attract people to buy the books ... pemikiran yang sangat bagus...

Unfortunately , i didn't know why sejak berada at secondary school aku dah kurang baca buku ... nak buat revision apatah lagi ... i got bad result in SPM ... just 5As ... ok lagi la kan ... pressure bertambah teruk bila aku tak dapat continue my study in matriculation ... sedih sangat-sangat sebab my bestfriends continue their study there .... aku pun masuk la tingkatan 6 ... nasib baik dapat aliran ekonomi ... ambition aku dulu-dulu nak jadi doktor ... result kimia n fizik tak memberangsangkan pulak ... so aku ditawarkan study in economy course ... aku rasa macam orang bodoh ... tak sehebat kawan aku yang lain la kan ...tiba-tiba aku terfikir ... kat news mesti ada cerita pasal ekonomi ... in a day je berapa kali pemberita tu sebut pasal ekonomi ... baru la aku tersedar yang tak rugi pun aku belaja ekonomi ...

Masa semester one , aku main-main lagi ... yela tersalah pilih kawan ... enjoy ja yang aku tau ... sampai la satu hari tu baru aku faham istilah kawan makan kawan ... nasib baik la kejadian tu berlaku 2 months before the exam ... dan lagi la aku nak recover ... apa yang boleh aku katakan aku sederhana ja jawab soalan tu ... aku masih tunggu result sem satu ... ura-ura mengatakan bahawa the result will be know awal bulan 2 ... kalau result aku teruk , aku nak repeat jugak ... itu la padah tersalah pilih kawan...

Now aku belaja dalam semester dua ... alhamdulillah semangat nak belaja tak boleh nak jangka ... sampai la kepala den poning ... tak cukup rehat kan ... sejak aku minum IQ MEMORY BOOSTER , aku mudah hafal dan ingat ... cepat je aku catch up .... alhamdulillah ... sesapa yang nak minuman boleh la bagi tau kat aku ... kat facebook aku ye ...harganya RM48 dan mengandungi pati kurma , kismis , madu , zafaran , habbatus sauda , ekstrak ginko , pati delima , pati buah tin , pati oren , taurina dan lain lagi-lagi ... isipadu 300ml ... 

note : menuntut ilmu dari buaian hingga ke liang lahad

No comments:

Post a Comment