Saturday 8 December 2012

mencari kedamaian

assalamualaikum dan salam sejahtera ... selepas menduduki peperiksaan STPM bagi semester satu , most of the time i spend in house ... indoor activity je yang saya lakukan ... outdoor pun ada jugak tapi sekejap je ... kalau indoor tu biasanya kemas rumah , buat kuih (i am businesswoman) , baca novel dan etc ... kalau outdoor tu biasanya hang out dengan kawan-kawan ... ambik angin sepoi-sepoi kat pantai dengan izah ... pergi cari buku untuk semester 2 dengan zawani kat aneka ...tetapi pada 7hb saya habiskan waktu yang agak lama dengan kawan-kawan ... hang out kat alor setar ... aim-nye nak cari kain pengawas (membe punya) dan peralatan sekolah ... bukannya berjoli tanpa arah dan tujuan ... saya hang out dengan kawan-kawan yang saya tak rapat sangat tapi ikatan silaturrahim antara kami tetap baik ... even saya tak contact dengan diorang , mereka masih mengingati saya ... alhamdulillah rupa-rupanya masih ada lagi insan yang mengingati diriku ...
azimah and hanis rashid ... masih ingat lagi ... they are my closed friend when the orientation was begun ... hihi suka sangat tengok gambar ni ... actually , mereka ni pelajar baru di sekolah saya ... continue their study in History course .... wish you both luck :)
waktu turun eskalator , hanis rashid tangkap gambar kami tanpa sebarang kesedaran (ayat skema) ... haha mana tak nye handphone saya dia pegang je ... takpe lagi pun dia dah minta izin ... kebetulan saya buat langganan internet , dia nak pinjam fon saya dan nak buka account instagram dia ... saya benarkan je ... edit guna instagram memang tak rugi ... gambar dia awesome sangat ...
ouh sorry hanis rashid ... tak sempat nak posing ... alahai muka den nampak sangat macam sombong ... senyum macam tak ikhlas ... ahhh statement tadi tak benar langsung ... badan den macam bongkok je ... sesungguhnya den tak sempat nak posing ... hanis tetap kiut miut ...
hanis rashid bergigi besi ... hihi ... ao well known as ironwoman ... walaupun bergigi besi tapi dia tetap kiut ... kemahiran dia pandai posing depan lensa pastu edit gambar dengan secantik-cantiknya...mungkin time ni dia agak malu ... yela orang ramai kot ...
this picture was taken at tesco mergong , alor setar ... nak cari peralatan tulis ...tetap cool dengan senyuman yang over tuu tapi masih lagi boleh ditimbang taraf kesenyuman ... haha baru saya teringat ... senyuman saya dalam gambar di atas sama macam senyuman abg ikhwan saya :) smile please :))
dalam banyak-banyak gambar , gambar ni yang paling saya suka ... nak tau kenapa ?? hehe sebab senyuman saya menawan ... takpela puji diri sendiri ... seriously saya suka sangat gambar ni ....Alhamdulillah saya telah cover aurat saya dengan agak sempurna ... satu je silap saya ... tudung saya agak jarang sehinggakan boleh nampak anak tudung ... kalau ada duit nanti saya cuba cari tudung yang tak jarang ... semoga Allah memberkati penghijrahan diriku ini dalam semua aspek.... biar slow asalkan niat nak berubah menjadi lebih baik kerana Allah ... ya Allah , Kau letakkanlah dunia di tanganku , bukan di hatiku ... Segala sesuatu ku sandarkan padaMu ya Allah ...

No comments:

Post a Comment